Het koor

Het Oudeschilder Visserskoor is op 8 maart 1985 als gelegenheidskoortje van visserlui begonnen op een bonte avond van GO (Gemeenschap Oudeschild). Door het blijvend enthousiasme ontstond al gauw een echt visserskoor. Het koor heeft in de loop der jaren 2 cd's en een dvd uitgebracht.

Het repertoire bestaat voor een groot deel uit vissersliederen.  Verder worden ook shanties, liederen over de zee en Texel gezongen. Het koor zingt voornamelijk in het Nederlands. Maar er worden ook liederen in het Duits, Engels en zelfs Spaans gezongen. Het repertoire wordt regelmatig ververst.

Voor nieuwe zangers is er altijd plaats. U bent van harte welkom om eens een repetitie bij te wonen.
Neem wel eerst contact met ons op.

Dirigent: André Keijzer
Zangers: 35
Begeleiding: 3 accordeonisten, drummer, gitarist

Het koor oefent in de periode september - april op zaterdagmiddag van 16.00-18.00 uur in Dorpshuis 't Skiltje, De Ruyterstraat 61, Oudeschild.

Bestuur:
Voorzitter: Jan de Vries